TARİHÇE

Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Muratlı Meslek Yüksekokulu 2547 Sayılı Kanun’un 2880 Sayılı Kanun’la değişiklik 7/d-2 Maddesi uyarınca, 1995-1996 Akademik yılında Trakya Üniversitesi’ne bağlı olarak faaliyete başlamıştır. İşletme Programı adı ile ilk olarak 2002-2003 Akademik yılında birinci öğretime öğrenci kabul etmiştir. 17.03.2006’da 5467 sayılı kanun ile Trakya Üniversitesi’nden Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi’ne aktarılmıştır. 2009-2010 Akademik yılında program ismi İşletme Yönetimi olarak güncellenmiştir. Halen birinci öğretim ile İşletme Yönetimi adı ile aktif olarak eğitim faaliyetlerine devam etmektedir. Eğitim ve öğrenci odaklı bir yükseköğretim kurumu olarak, 2018-2019 Akademik yılından itibaren İşletmede Mesleki Uygulama Eğitimi kapsamında 3+1 modeline geçilmiştir.

1995-2016 yılları arasında kısıtlı fiziki imkanlar ile hizmet veren Yüksekokulumuz, 2016 yılından itibaren 32 bin m2’lik Hacı İsmail Temel Dubaz Yerleşkesinde, 8 derslik, 211 kişilik konferans salonu, 40 kişi kapasiteli bilgisayar laboratuvarı, 100 kişilik yemekhane ve 202 m2’lik kantinden oluşan toplam 3.828m2 kapalı alana ve 760 m2’lik açık spor tesisine sahip olan yeni hizmet binasında faaliyetini sürdürmektedir.

 

İŞLETME YÖNETİMİ ÖNLİSANS PROGRAMININ AMACI

İşletme yönetimi alanındaki temel ilkeleri bilen, alanı ile ilgili teknolojiyi kullanabilen, yönetim sorumluluğu alabilen, hukuki sorumluluklarını bilen, ticari belgeleri tanıyıp kullanabilen, ekonomik ve ticari gelişmeleri izleyebilen, işletme yönetimi alanında yetkinliğe ve bilgi donanımına sahip, mesleki konularda ilkeli, nitelikli ara insan gücü yetiştirmek.  

PROGRAMIN EĞİTİM ÖĞRETİM MODELİ    

Eğitim ve öğrenci odaklı bir Yükseköğretim kurumu olan İşletme Yönetimi programı; Mesleki Uygulama Eğitimi kapsamında İşletmede Mesleki Eğitim (3+1) Modeline göre hazırlanan ders müfredatına sahiptir.   Mesleki Uygulama Eğitimi; Meslek Yüksekokulları öğrencilerinin, eğitimleri süresince kazandıkları bilgi ve deneyimlerini, “İşyeri Eğitimi ve İşyeri Uygulaması” dersi adı altında pekiştirmek üzere kamu / özel kurum ve kuruluşlarda yaptıkları eğitimi tanımlamaktadır.  3+1 Modeli;  öğrencilerin 3 dönem boyunca teorik ve uygulamalı dersleri Meslek Yüksekokulunda aldıkları, son dönem ise bir işyerinde tam zamanlı çalışarak uygulama yaptıkları mesleki uygulama eğitim modelini ifade etmektedir.  3+1 modeli kapsamında öğrencilerin uygulama yapmak üzere iş yerlerine gönderilmesi için ilk iki dönem veya sonraki dönemlerde genel ağırlıklı not ortalamasının en az 1.85 (49.83) olması şarttır. Bu şartı sağlayamamış öğrenciler, işletmelerde yürütülecek olan Mesleki Uygulama Eğitimine gidemezler.  Mesleki uygulama eğitiminden yararlanmak isteyen ve başarı şartını yerine getiren öğrenciler, Yüksekokul Mesleki Uygulama Eğitim Komisyonuna bir dilekçe ile başvurur. İşyeri kontenjanlarına göre ilgili komisyon tarafından seçilmiş öğrenciler Meslek Yüksekokulu Yönetim Kurulu tarafından eğitime kabul edilir.  

PROGRAM MEZUNLARININ İSTİHDAM OLANAKLARI  

İşletme Yönetimi programından mezun olan öğrenciler, geniş bir istihdam alanı içerisinde yer alabilme olanağına sahip olurlar. Hem özel sektör, hem de kamu sektörü olmak üzere işletmelerin pazarlama, finansman, muhasebe, insan kaynakları, halkla ilişkiler v.b. bölümlerinde ve bankacılık, sigortacılık iş kollarında, ticaret ve sanayi işletmelerinde istihdam olanağı bulurlar.